sábado, 27 de marzo de 2010

Más de 3.000 personas se movilizan en Ferrol para pedir el fin del veto a Astano



Los manifestantes exigen al presidente Zapatero que negocie que se suprima la prohibición impuesta por la Unión Europea a la construcción naval civil.

Más de 3.000 personas, convocadas por el colectivo Rumbo 21, se movilizaron hoy en Ferrol para exigir el fin del veto a Astano impuesto por la Unión Europea a la construcción naval civil.
Los manifestantes pidieron al presidente Zapatero que «no eluda su responsabilidad» y negocie que se suprima la prohibición ante la Comisión de la Competencia durante el semestre español de la presidencia europea.

El portavoz nacional del BNG, Guillerme Vázquez, encabezó la marcha, arropado por los responsables de la CIG como Suso Seixo, el ex diputado nacionalista Francisco Rodríguez o el portavoz del BNG en el Congreso, Francisco Jorquera.

Vázquez recordó al presidente del Gobierno español su compromiso para suprimir el veto especialmente en momentos de crisis donde es necesario generar nuevos empleos», «Zapatero no puede eludir su compromiso» manifestó, «el veto es político, injusto y discriminatorio».
A la marcha se sumaron, además, alcaldes de la comarca como el de de Mugardos y San Sadurniño, del BNG, y el socialista Iván Puentes, regidor de Fene, junto con el líder de Independientes por Ferrol, Juan Fernández. El municipio de Narón, entre otros en la comarca, también aprobó una declaración de apoyo a la protesta.

La manifestación arrancó a mediodía en el puerto de Curuxeiras, cruzó la cuesta de Mella y discurrió por las calles San Diego y Real hasta la plaza de Armas.

Allí, el escritor Manuel Rivas dio lectura al manifiesto final de Rumbo 21, que nació hace unos meses en la ciudad con el propósito de reunir firmas para impulsar una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) en el Parlamento gallego para exigir el fin de la prohibición europea que pesa sobre Astano para la construcción de buques civiles.

En pocos meses, reunieron más de 18.000 rúbricas en respaldo a su propuesta. Rumbo 21 afirma que su carácter «es temporal» y que se disolverán una vez consigan su propósito «una causa justa y clara» que pasa por «levantar el veto».

Miembros del colectivo criticaron la ausencia de los responsables del PSOE e Izquierda Unida en Ferrol, así como la de los sindicatos UGT, CCOO y USTG, que criticaron que tras la protesta se esconden intereses electoralistas.

La restricción sobre el astillero para la construcción naval civil se impuso en 1984 y fue una de la condiciones de la entrada de España en la Unión Euroepa. Finaliza en 2015.

Fuente: La Voz de Galicia




Bookmark and Share

10 comentarios:

  1. Xa me quedou claro
    Tan so con ver a D.Juan Fernandez, na manifestacion, e mais que suficienta para non ir.
    O que hundeu ASTAFERSA, que queria mercar ASTANO, reclamando algo.
    Vamos que me da a risa

    ResponderEliminar
  2. Pois queda na casa,por xente coma tí,é a razón pola cal Galicia está así,emigrando dende sempre,e envellecendo.

    ResponderEliminar
  3. A xente coma min non esta do lado dos ladrons, e prefiro esta na casa que andar metido no circo.

    ResponderEliminar
  4. Si home si,etate ao quente,porque a xente coma tí non vai a manifestacions pra axudar aos parados e crear emprego.Que ben che veu a prexubilación...

    ResponderEliminar
  5. E creo que xa esta prexubilado, por eso fala asi porque outra razon nonten

    ResponderEliminar
  6. Non esteu (por desgracia)prexubilado, pero tampouco me negaredes que é un "circo" ver certa "xente" xunta nesa manifestacion.
    ¿De verda creedes, que si astano volve a funcionar vamos ter traballo os de aqui?
    Traeran a xente de onde seña, con tal que lles saian mais baratos, e despois de conseguir us cartos de papa estado, marcharan e quedaremos na mesma? E si non o tempo.
    Non penso contestar mais nada , xa que non quero que se interprete mal.
    Estou dacordo que Astano volte pero non a calquer precio

    ResponderEliminar
  7. Eu ás veces sinto vergoña de ser de Ferrolterra, asi como estou orgulloso de ver xente que quere loitar e disposta ao que sexa hai xente que busca excusas e máis excusas e que polo tanto é igual de cómplice que algún sindicato ou partido político.

    Rumbo 21 tivo moitos efectos positivos, un deles retratar á sociedade e organizacións políticas e sindicais.Ao solicitar soamentes o levantamento do veto e un futuro para tod@s o que provoca é ver quen esta a favor ou en contra.Aqui non hai máis, nun asunto tan claro só hai dúas posturas, a favor do levantamento do veto e en contra do levantamento do veto.

    ResponderEliminar
  8. Adiante Rumbo 21 ! polo que se refiere a certas organizacións sindicais cabe decir que éstas foron cómplices do desmantelamento de Astano. E non só eso, senon que tamén compre recordar que na época da dura reconversión naval tivo que crearse unha asociación de reconvertidos de astano (AREA) para defender os dereitos dos reonvertidos, xa que os sindicatos "renunciaron" ou "se venderon", e os extraballadores tiveron que mirar polos seus intereses sen contar cos sindicatos. Con sindicatos así os traballadores non necesitan enemigos.

    ResponderEliminar
  9. Tes toda a razon do mundo os sindicatos non ay un bo

    ResponderEliminar
  10. Que papel o PSOE, UXT e CCOO. Que vergoña. Soio lles desexo a emigración.

    ResponderEliminar